Thursday 29 January 2015

Bagaimana Lecithin Memecah Lemak ?

Lecithin memang diketahui sebagai nutrien yang mampu memecahkan lemak. Jadi untuk hari ini, saya akan berkongsi dengan anda (sebenarnya google translate) artikel yang menarik bagaimana lecithin mampu memecah lemak. Selain itu, banyak lagi manfaat lecithin lain yang boleh kita dapati









Apa Itu LECITHIN

Lecithin adalah molekul phospholipid yang terdiri daripada inositol dan choline. Ia merupakan salah satu komponen penting dalam membran sel dan melakukan pelbagai fungsi. Salah satu fungsi itu berguna lecithin adalah untuk memantau pergerakan nutrien dalam dan keluar sel. Ia boleh diperolehi daripada beberapa makanan yang paling biasa didapati, telur itu, ikan, kacang soya, untuk menamakan beberapa. Coklat dan marjerin juga telah lecithin ditambah sebagai pengemulsi.


Lecithin Memecah Lemak

Lecithin didapati mampu mencerna lemak dan membantu mengangkut mereka ke bahagian yang berlainan badan. Fungsi ini amat membantu dalam meningkatkan kecekapan dan prestasi fizikal, bersama-sama dengan meningkatkan ketajaman mental. Ini memastikan pembakaran lemak yang berguna dan seterusnya memeriksa pemendapan lemak pada pelbagai bahagian badan.

Dengan keupayaan untuk bertindak sebagai ejen mengemulsi lemak, lecithin menyokong dalam penggunaan penuh lemak, yang seterusnya membantu dalam memeriksa berat badan berlebihan. Keupayaannya untuk menyuraikan lemak apabila bercampur dengan air menjadikan lecithin merupakan komponen penting dalam marjerin. Walau bagaimanapun, kajian telah menunjukkan bahawa sejumlah lecithin dalam aliran darah fungsi sebagai pengurus yang berkesan nutrien untuk sel-sel. 




Menurunkan Berat Badan

Kebanyakan penduduk biasanya menuang banyak kerja keras dalam membakar lemak yang berlebihan. Mereka menghabiskan berjam-jam dalam aktiviti-aktiviti seperti batu-lama berjalan, mengangkat berat, dan lain-lain seperti membosankan latihan. Di samping itu, diet ketat juga sering disertakan dengan proses penurunan berat badan.

Di sebalik semua kerja keras dan sekatan diet, orang tidak mendapat berat dan bentuk yang dikehendaki. Nah, pengambilan mantap lecithin boleh membantu banyak dalam mencapai matlamat yang amat merindui. Ini sebahagian besarnya berhutang kepada keupayaan lecthin mencerna dan mengangkut lemak yang seterusnya membantu dalam mengeluarkan lebih banyak tenaga dengan pengumpulan kurang lemak. Ia membakar, menggerakkan dan metabolizes lemak subkutaneus yang ditemui antara otot dan kulit.


Manfaat Lain Daripada Lecithin

Diet yang kaya dengan lecithin boleh membantu dalam meningkatkan kesihatan secara mendadak bagi manusia. Di samping peranan berwibawa dalam mengawal berat badan, lecithin juga menyimpan darah tahap kolesterol di bawah cek. Ini menjadikan produk yang sangat berkesan dalam berurusan dengan penyakit kardiovaskular. Selain itu, pengambilan seragam lecithin juga membantu dalam membina keupayaan penumpuan dan menghafal. Mendapatkan semua manfaat ini lecithin adalah mudah dalam diet harian.






0 comments:

Post a Comment